Forum Oficjalne Forum Aeroklubu Lubelskiego Strona Główna
Holówka aeroklubu lubelskiego

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne Forum Aeroklubu Lubelskiego Strona Główna -> Forum sekcji samolotowej
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kminek
Pilot


Dołączył: 13 Mar 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 20:30, 19 Cze 2008    Temat postu: Holówka aeroklubu lubelskiego

Z tajnych informacji wynika, że w ciągu najbliższych tygodni dotrze do nas nowa holówka spełniające wszystkie nasze wymagania.

Z niepotwierdzonego źródła dowiedziałem się że przyczyną podwyżki cen za hol był właśnie zakup nowej holówki

Początkowo był problem z wyborem nowego samolotu. Szukano maszyny, która spełni nasze oczekiwanie ale będzie również w rozsądnej cenie. Drogą eliminacji wybrano najlepszy dla nas samolot.

Warto wspomnieć, że rozważano zakup amerykańskiego F-16 C/D Block 52 ( które zakupiła ostatnio Polska) jednak warunki umowy offsetowej nie odpowiadały nam.

Dlatego wybrano właśnie SR-71 "Blackbird"

[link widoczny dla zalogowanych]

Parametry, niska cena oraz osiągi przechyliły szalę zwycięstwa na jego stronę.

Oto parę parametrów technicznych istotnych dla nas - szybowników:

Prędkość wznoszenia - 60 m/s
Prędkość przelotowa - 3,2 Ma
Prędkość maksymalna - 3,56 Ma
Pułap - 24000-28000 m
Napęd - 2 silniki turboodrzutowe Pratt&Whitney J58
Moc - 15422 kg

Teraz nikt nie będzie narzekał na słabe wznoszenie holówki.

Amerykanie dostarczą nam również części zamienne z 12 samolotów tego typu, które uległy wypadkowi.

Na zdjęciu widzimy w Bocianie jednego z naszych instruktorów oblatującego nową holówkę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
demoskinos2005
Pilot


Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:35, 19 Cze 2008    Temat postu:

To dziwne. Z mojego ściśle tajnego źródła dotarły do mnie informacje o domniemanym zakupie przez szefostwo samolotu spitfire na poczet potrzeb wewnętrznych aeroklubu. Z tego to właśnie powodu ostatnia wizyta spitfire w Radawcu została odwołana. Lecz prawdziwym powodem zatrzymania samolotu w Berlinie jak podaje moje źródło miała być ściśle tajna i super trudna operacja mocowania zaczepu na linę do której zostali zaangażowani naukowcy z n.A.S.A .
Kolejnym zakupem o jakim donosi moje źródło ma być modernizacja systemu rozciągania liny ( "ciagania druta" ) a co za tym idzie zamiana naszego Honekera na Mitsubishi L200 Dakar.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Oficjalne Forum Aeroklubu Lubelskiego Strona Główna -> Forum sekcji samolotowej Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
cbx v1.2 // Theme created by Sopel & Programy